GELEIDE MEDITATIE  mediteren is voor iedereen en iedereen kan mediteren

 

Meditatie op maandagavond.

De start van de week in rust beginnen en voor de rest van de week met je meenemen.

Op het moment dat we de aandacht afstemmen op de ademhaling komen we in het hier en nu terecht

en wordt het een moment van Bewust Zijn.

 

 
            
 
 

Afbeelding invoegen

Er bestaan vele goede vormen van meditatie. Een goede meditatie is tweeledig: het ontwikkelen van concentratie en het ontwikkelen van inzicht en bewustzijn.Welke vorm je kiest maakt niet zoveel uit. Belangrijk is dat je het een vorm is die goed voelt zodat je ermee door gaat en met regelmaat beoefend om tot "resultaat" te komen:

    Meditatie helpt je om met de dagelijkse drukte om te gaan en zo de rust in jezelf te bewaren of te hervinden. Dat je minder heen en weer geslingerd wordt tussen gedachten en emoties, en daardoor meer inzicht verkrijgt in wat je echt nodig hebt en evenwichter om kunt gaan met lastige/moeilijke situaties.

    Ook zal je bemerken dat je gedachten niet uit te schakelen zijn en dat dat ook niet nodig is. Gedachten zijn er altijd maar je hoeft er niet altijd iets mee. Door je te laten leiden door de meditatie heen is een manier om de concentratie (focus) te behouden. En op het moment dat je merkt dat je gedachten zijn afgedwaald kun je weer terug keren naar mijn stem, naar wat ik benoem of je adem. 

    Je zal bemerken dat de adem van invloed is op hoe je je voelt en wat de adem voor je kan doen.  

    Tevens kan je gedurende de meditatie je innerlijke rust (weer) ervaren maar ook gedachten op een rijtje krijgen, dingen van de dag verwerken en een plek geven en om zo tot rust en bij jezelf te komen.

    Geleide meditatie is Inzicht meditatie en wordt beoefend aan de hand van:

      verschillende thema's, metaforen, visualisaties maar ook mediteren op de adem, gedachten, emoties, lichaam en energie.

      De meditatie avond is gericht op de praktijk, het dagelijks leven: wat kan ik ermee? hoe sta ik erin? hoe ga ik ermee om? Wat wil het mij zeggen? Om zo meer bewust te worden en inzicht te verkrijgen in je eigen gedachten, handelen en voelen.

      We komen eerst in ons lichaam door ontstressoefeningen die ons helpen beter in de meditatie te komen.

      Regelmatig zitten met elkaar in een oase van rust en stilte, alles even laten voor wat het is. Tijd voor jezelf en tijd met jezelf.

      Oefening baart Rust

      Deze meditatie avonden worden aangeboden in losse lessen en in tien lessen. Wekelijks beoefenen zodat lichaam en geest wennen aan het "niet doen". Je gaat het je "eigen" maken. Dit is "gom" in het Tibetaans voor meditatie.

      Zijn en ervaren

       

      Heb je al meer ervaring met meditatie klik op Mindfulness Meditaties

      Meditatie-aandachtoefening:  7 minuten Aandacht vd Ademhaling-WA0000 (online-audio-converter.com).mp3

      Waar: Delftstede 202, Phoenixtraat 66, Delft, Voel je vrij om langs te komen en mee te doen, zonder aanmelden.

       
        
       
       Mediteren is voor iedereen en
      iedereen kan mediteren
       

         Afbeelding invoegen

       

         meditatieruimte en mindfulnessruimte 

       

      Afbeelding invoegen